מהרסייך ומחריבייך • רבנים רפורמיים נגד נתניהו: "כן להסכם עם איראן"

    ארי וידר 2 Comment on מהרסייך ומחריבייך • רבנים רפורמיים נגד נתניהו: "כן להסכם עם איראן"
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבנים רפורמים וקונסרבטיביים נגד נתניהו ועם ישראל; במכתב אותו שיגרו כ-340 רבנים, רובם משתייכים לזרם הרפורמי והקונסרבטיבי, לחברי הקונגרס האמריקני, הם מבקשים מהם לתמוך בהסכם הגרעין עם אירן.

    במכתבם לחברי הקונגרס כתבו: "עסקה זו היא טובה לארצות הברית ובעלות בריתה באזור, והיא ההסדר הטוב ביותר האפשרי במציאות הבינלאומית הנוכחית".

    עוד טענו כי העובדה שחלק מהארגונים היהודים מנהלים קמפיין פומבי ואגרסיבי כנגד ההסכם יוצרת את הרושם שכל יהודי ארצות הברית מעוניינים בקריסת ההסכם – וזה לדבריהם מסר שגוי לחלוטין ומסוכן. "יש מגוון דעות בנוגע לעסקה עם איראן בקרב יהודי ארצות הברית", הם כתבו במכתב.

    לדברי הרב סמואל גורדון מווילמט שבאילינוי, שגם חתם על המכתב, אם הקונגרס ידחה את העסקה "ההשלכות עבור ארה"ב, ישראל והקהילה היהודית יהיו משמעותיות". הוא הוסיף כי "אנחנו פוחדים שהתוצאה תהיה התמוטטות הסנקציות הבינלאומיות על המשטר, מרוץ איראני לנשק גרעיני ומרוץ חימוש במזרח התיכון ובידוד ישראל וארה"ב מהשותפים הבינלאומיים".

    עם זאת יודגש כי הארגונים האורתודוכסיים המובילים כמו הOU ו-RCA פירסמו את דעתם הנחרצת נגד הסכם הגרעין עם איראן.

    יוזכר, כי בחסידות סאטמר שמרכזה בארה"ב פתחו בקמפיין תקשורתי רחב לפיו אין ליהודים להתערב בכל הנוגע ליחסים בין ישראל לארה"ב.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      למה אתם קוראים להם "רבנים"? קיראו להם "רַבַּאִים"!

    2. 1

      340 רבאים רפורמים!!!!! וואו!!!! זה אולי יוזמה של האירגון המתחרה עם איפא"ק.
      שווה לבדוק מודיעינית אולי ואולי אובמה משת"פ איראני? מה באמת האזרחות שלו?
      היום, בוושינגטון פוסט, פירסם סנאטור לשעבר בארה"ב, יהודי דתי, שאובמה בתחילה התנגד אף לסנקציות, עד שראה שהולך להיות רוב מוחץ על כך בקונגרס!